male price o velikom svijetu

utorak, 15.07.2008.

Guslica (1490 mnv)

U danima kad mi se čelo orosi pri samoj pomisli o bilo kakvom naporu na 30 celzijevaca i više, nerijetko se sjetim izleta po zimi. cool Sugestijom pokušavam dozvati osjećaj hladnoće koji me tada prati, ali nešto mi baš i ne ide od ruke smokin. Izlet koji ću danas opisati odradili smo negdje početkom ožujka, taman kad nas je posjetio zadnji ovogodišnji snježni val.

Prvobitni dogovor je bio da idemo na Planinu (1426 mnv) i onda s nje na Guslicu. Znali smo da na Platku i brdima okolo ima snijega, no ono što smo zatekli ipak nas je (ugodno) iznenadilo zubo.



Nedugo nakon polaska primijećujemo da se markacije za Planinu više ne vide od snijega, nema nikakvih tragova a lagano poćinje i mećava pa zaključujemo da je bolje otići do Guslice po makadamskom putu jer je to bilo još jedino što se naziralo u onoj bjelini cerek



Za one koji još nisu bili, Guslica je planina blizu Snježnika, poznata po napuštenom vojnom objektu na vrhu.
Ovdje je do 1990. godine bila baza za vezu JNA. Nakon odlaska vojske kompleks ostaje bez namjene te je prepušten propadanju.

Zadnje što sam načula je prijedlog vojnih veterana da se uredi spomen dom koji bi imao i funkciju planinarskog doma. Nadajmo se da će netko znati pretvoriti taj prijedlog konkretno djelo, za razliku Snježnika, o kojem se jako puno pričalo ali se godinama ništa ne radi osim što se gleda kako propada sve više.



Evo i ponešto informacija s Mreže:

Za vrijeme bivšeg sistema Guslica je bila vojna baza čuvana u najvećoj tajnosti. Uvijek smo samo nagađali čemu služe sve te silne antene koje smo mogli vidjeti na vrhu. Kružile su razne priče kako je cijela planina prekopana i kako su gore napravili bazu za slučaj atomskog rata. Nakon što je bivša vojska napustila bazu, skinut je veo tajni. Planina je stvarno doslovce prekopana mrežom tunela i prostorija na četiri etaže. Koliko sam uspio shvatiti po silnim relejima koji su tamo ostali, to je trebala biti komunikacijska centrala za slučaj atomskog rata. Pod zemljom su napravljeni uvjeti za život 50-tak ljudi. Jednostavno je nevjerojatno kako su to uspjeli napraviti. Ne znam zašto, ali hrvatska vojska to nije preuzela i pušteno je na milost i nemilost vandalima. Sve je demolirano i pokradeno.




Kako sam Guslicu i njene podzemne hodnike još odavno posjetila, moje fotografije služe samo za dočaravanje mećave i sablasnog dojma kojeg je ovaj objekt ostavio na nas, ovako uvijen u bijelo.




Jedino što se ne sjećam su četiri podzemne etaže, ja sam bila samo u jednoj. Hm, čula sam i varijantu o šest etaža, ali za sad vjerujem da postoji jedna mouthwash

Na Jubitou postoji i 3D animacija objekta, pa mi nekako sve više pada u vodu teorija o silnim podzemnim etažama


Za one koje zanima više, ovdje je jedna zgodna reportaža popraćena fotografijama iz podzemlja. Sve što je ova ekipa slikala, nalazi se na etaži -1. Na netu nisam ništa našla o ostale 3 pjeva

Pri odlasku JNA objekt je ovako izgledao:


Nakon što smo se na kratko sklonili od mećave, odlučujemo se na povratak po planinarskoj stazi prema Platku. Livada ispod Guslice je markirana visokim štapovima, tako da nemamo problema sa orijentacijom i ubrzo stižemo do šume.



Jaka bura i hladnoća natjerale su nas da idemo vrlo brzim korakom zubo


Taj dan, Platak je imao najveću visinu snijega u RH smokin


Next, najzapadniji hrvatski tisućnjak u bijelom wave



- 13:55 - Komentari (4) - Isprintaj - #