male price o velikom svijetu

četvrtak, 06.09.2007.

Montenegro II - long, long way to Budva

Žabljak - kanjon Komarnice - Nikšić - Manastir Ostrog - Cetinje - Budva

Prije nego što počnem s opisima, napisat ću riječ, dvije o našem itinereru. U Crnoj Gori smo ostali 2 tjedna. Plan je bio najprije otići na Durmitor i popesti se na Bobotov kuk (o tome sam pisala u prethodnom postu), zatim se spuštamo na more i sidrimo se u Budvi tjedan dana. Pritom obilazimo širu i dalju okolicu. Nakon Budve vraćamo se u unutrašnjost prema Prokletijama. Iz Prokletija se vraćamo tamo gdje smo i započeli, na Durmitor sretan.

Pa da počnemo pjeva. ....
Bili smo uvjereni da ćemo iz Žabljaka do Budve, sa zaustavljanjima, putovati 4, max 5 sati. Naravno da smo se prevarili, pošto je skretanja i zaustavljanja bilo svako malo zubo. Nedugo nakon izlaska iz Žabljaka nailazimo na putokaz za: . Pošto je Crna Gora poznata po svojim prekrasnim kanjonima, nismo 2x razmišljali da li skrenuti i vidjeti kanjon Komarnice, tzv. kanjon Nevidio.

Kanjon rijeke Komarnice je posljednji osvojeni kanjon u Evropi. Crnogorski planinari su tek 1965. godine, s velikom mukom osvojili ovaj kanjon. Simbolika njegovog imena Nevidio ili Nevidbog, kako ga još nazivaju, podsjeća na misterioznu nepristupačnost kanjona koji je dugo ostao skriven od ljudskog oka. Kanjon je dug 3.5 km. Na stotinjak metara ispred ulaza u kanjon nalazi se veliki vodopad Grabovine. Vertikalne stijene, vodopadi, tjesnaci, pjenušavi bukovi, uski kanali i prava galerija kamenih figura – glavni su akteri priče o kanjonu Nevidio.

Od slapa, na žalost, nismo zbog suše vidjeli ni S, no krajolik je svejedno prekrasan i obećavajući. Dalje se kanjon jako sužava i baš nije bilo najpametnije otkrivati ga u šlapicama, kako smo mi to počeli coolcool

Nikšić je nastao u 4. stoljeću i njegovo prvobitno ime bilo je Onogošt. Ruševine ovog starog grada danas su kulturno povijesni spomenik. Nadomak Nikšića, iz pravca Podgorice, visoko u stijenama, nalazi se najveći duhovni centar Crne Gore - manastir Ostrog. Ostrog je osnovao mitropolit Vasilije u XII stoljeću koji je proglasen svecem čudotvorcem. Danas se tu nalaze njegove kosti, a Ostrog je najposjećenije pravoslavno svetište na Balkanu. I u samom gradu nalazi se velika Saborna crkva posvecena Sv. Vasiliju, oko koje se nalazi predivan park. Nikšić okružuju jezera Krupac, Slano jezero i Liverovićko jezero. U ljetnjim mjesecima ova su jezera glavna dnevna izletišta i mjesta za odmor. Nikšić je prepoznatljiv po proizvodnji čuvenog Nikšićkog piva

Naš sljedeći cilj je bio manastir Ostrog. Vidjeli smo ga već sa ceste . Do njega nas vodi poprilično ubojita serpentinasta cesta, gdje smo se s teškoćom mimoilazili s autima iz suprotnog smjera, o autobusima da i ne govorim smokin.

Manastir je sam po sebi vrlo impresivan . Zbog velike gužve nismo ulazili unutra. Kao i u svim svetištima, vjerski turizam je u punom cvatu

Daljnji plan je bio otići prema Cetinju i posjetiti Lovćen. Kod Danilovgrada skrećemo za Čevo. Prema karti, krećemo se po magistralnoj cesti. Ovdje smo naučili da su magistralne ceste malo drugačije shvaćen pojam nego kod nas. Cesta, iako u jako dobrom stanju, široka je taman za jedno vozilo. Susreti s autima iz drugog smjera odvijaju se na rijetkim proširenjima. Prošli smo kroz ne baš naseljene krajeve, no ugostiteljske ponude ne manjka nigdje party. Ovaj potonji nalazi se u zgradi u kojoj je škola, pošta i prodajno mjesto T-mobilea (vidljivo po prepoznatljivim roza zastavicama na prozorima smijeh)
Pri dolasku u Cetinje, posjet Lovćenu odgađamo kroz koji dan pošto je već počeo padati mrak. U Budvu stižemo u večernjim satima.